Kesätyöntekijät kertovat: parasta Joo Groupilla on yhteisöllisyys ja vastuullinen työ

Asiakaskokemustiimin kesätyöntekijä Sannin läksiäiset Kauniaisten toimistolla.
Syksy on jo hyvässä vauhdissa, ja Joon kesätyöntekijät ovat suunnanneet kohti uusia haasteita. Kulunut kesä toi meille jälleen osaavia vahvistuksia vuokrauksen ja asiakaskokemuksen tiimeihin ympäri Suomen. Kysyimme heistä muutamilta kokemuksia siitä, millaista on olla töissä Joo Groupilla. Heidän kertomuksistaan välittyivät erityisesti yhteisöllisyys sekä ilo työn vastuullisuudesta.
Laura, vuokraustiimin kesätyöntekijä
Isoin oppi on ollut se, että osaan yhä vahvemmin luottaa itseeni ja omaan tekemiseeni – ja tästä on kaikkia joolaisia kiittäminen!
Laura hyppäsi täysin toiselta alalta Joolle ja pääsi heti sukeltamaan vuokrauksen monipuolisiin tehtäviin. Hän osallistui asunnon vuokrauksen kaikkiin vaiheisiin, aina asuntovarauksesta avaintenluovutukseen ja asiakassuhteen aikaisiin tehtäviin.
Mielenkiintoisinta Laurasta oli nähdä vuokrausprosessi kokonaisuudessaan. Roolin monipuolisuus piti tehtävän mielekkäänä, kun jokainen päivä saattoi tuoda jotain uutta tullessaan. Iso oppi kesän aikana oli ammatillisen itseluottamuksen kasvu.
Hauskoja muistoja kertyi runsaasti: toimistolla raikuneet naurunremakat, koirakavereiden seikkailut ja kömmähdykset, joille naurettiin yhdessä.
Parasta Joolla?
Ehdottomasti ihmiset, joiden kanssa tätä työtä saa tehdä – niin asiakkaat kuin työkaverit. Kaikki kesän kohtaamiset ovat olleet arvokkaita ja mahdollistaneet sen, että olen tuntenut oloni aina tervetulleeksi, osaavaksi ja arvostetuksi.
Sanni, asiakaskokemustiimin kesätyöntekijä
Tämä kesä on kehittänyt taitoja, joista on hyötyä ihan missä tahansa työssä ja elämässä.
Sanni työskenteli kesän ajan asiakaskokemuksen tiimissä, jossa hän vastaili asukkaiden kysymyksiin puhelimessa, sähköpostissa ja chatissa. Lisäksi hän huolehti toimiston juoksevista asioista, kuten Kauniaisten toimiston posteista.
Mielenkiintoisinta Sannin mielestä oli päästä sukeltamaan kiinteistöalan maailmaan ja oppimaan uutta asumisesta käytännön näkökulmasta. “Ennen soitin aina vanhemmille, jos joku kodinkone piippasi oudosti tai hana vuoti – nyt tiedän paljon enemmän kodin toiminnasta ja vastuista”, Sanni myöntää.
Kesän aikana Sanni oppi valtavasti asiakaspalvelusta, ihmisten kohtaamisesta ja siitä, miten toimia rauhallisesti myös tiukoissa tilanteissa. Myös englannin kieli vahvistui, kun sitä pääsi käyttämään työssä päivittäin.
Parasta Joolla?
Ihmiset. Siis ihan oikeasti, miten mahtavaa porukkaa täällä onkaan! Toimistolle tuleminen on ollut aina päivän piristys, kun tietää, että vastassa on tyyppejä, joiden kanssa voi nauraa vedet silmissä, pitää yhteisiä lounastaukoja ja välillä jopa puhua ihan niistä työjutuistakin.
Hetastiina ja Siiri Kivistön toimistolla.
Hetastiina, vuokrauksen kesätyöntekijä
Kesällä opin valtavasti organisoinnista, priorisoinnista ja ongelmanratkaisusta.
Hetastiinalla oli kesän aikana vastuullaan useiden eri alueiden kohteita, ja hän tuurasi muita vuokraajia heidän kesälomiensa aikana. Työ oli monipuolista, kun tehtävään kuului asuntonäyttöjä, vuokrausprosessin eri vaiheita ja asiakaskohtaamisia.
Mielenkiintoisinta hänestä oli tutustua erilaisiin asukkaisiin ja asuntoihin sekä nähdä prosessi kokonaisuudessaan. Myös työn vastuullisuus yllätti hänet positiivisesti.
Joolla on vahva lounaskulttuuri, ja kuten monen muun työntekijän mielestä, myös Hetastiinasta päivittäisiin lounaisiin kytkeytyi hauskimpia muistoja, Joon kesäjuhlien lisäksi.
Parasta Joolla?
Parasta oli hauskat työkaverit ja vaihtelevat työtehtävät! Kesän aikana pääsi tekemään montaa eri hommaa. Yksikään päivä ei ollut samanlainen eikä tylsää kerennyt tulla.
Siiri, vuokrauksen kesätyöntekijä
Toimistolla on hauskaa joka päivä, mutta kesän kokokohta oli Joon kesäjuhlat.
Siiri vastasi kesän ajan omasta alueestaan, mikä teki työstä mielekästä ja vastuullista. Hän piti asuntonäyttöjä, käsitteli varauksia ja hoiti monia muita vuokraukseen liittyviä tehtäviä. Häntä kiinnosti erityisesti koko prosessin näkeminen alusta loppuun sekä se, että jokainen päivä oli hieman erilainen, mikä mahdollisti jatkuvan uuden oppimisen.
Kesän aikana Siiri oppi, ettei kaikkea tarvitse, eikä voikaan osata heti, vaan tekemällä oppii. Erityisesti hänellä kehittyi organisointikyky ja hän sai paljon arvokasta kokemusta asiakaspalvelusta ja tiimityöskentelystä.
Parasta Joolla?
Parasta Joolla on ehdottomasti työkaverit. Uutena minut otettiin heti lämpimästi vastaan, ja apua on saanut aina tilanteessa kuin tilanteessa. Toimistolle on joka päivä ilo tulla, kun ympärillä on näin mukava ja kannustava porukka.
Lämmin kiitos jokaiselle Joo Groupin kesätyöntekijälle kuluneesta kesästä – toivottavasti tiemme kohtaavat vielä uudelleen. Jos työ Joolla kiinnostaa, kurkkaa avoimet työpaikkamme täältä. Mikäli sopivaa paikkaa ei juuri nyt ole auki, voit aina jättää meille myös avoimen hakemuksen.
Lue lisää


Miten turkulaiset saisi moikkaamaan naapureitaan? Tähän vastauksia etsii yksi Turun suurimmista vuokranantajista
Joo Kodit edistää turkulaisten naapurustojen yhteisöllisyyttä uudenlaisilla keinoilla.


Työnkierto avaa uusia näkökulmia
Hiljattain aloitettu ohjelma on kerännyt osallistujilta paljon ihastunutta palautetta.


Hikeä, hymyjä ja kannustushuutoja – Joo Koris lisää yhteisöllisyyttä Nokialla
Kävimme treeneissä katsomassa, millainen meno aloittelijanaisten koripallotreeneissä on.